Wednesday, 30 November 2011

 Tercetusnya idea gila ni disebabkan
membaca satu artikel
sedih dan menghayat hati 
so,kat cni xda cerita just upload lagu pon oke gak
heheheh...
hayati r 
espcly
tok kawan2 n for u...

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

pertama kali main KB...
lgu ni r dipljri dgn hsmte...
da bleh main da...
tpi yg permulaan simple jek
lau blkg2 da susah....
main yg senang jek..


bunyi yg sedap2 jek leh main cikit...
lau da bab laju da xreti r...
hehehe
enjoy this instrumental song...

my dream...





Destination i want to go..
is here...
but 
i do no 
when and how, with whom i want to go this place
just waiting..
this my dream...
so beautiful..right
maybe one day...
 

more and more I want to go from this place
......................


Tuesday, 29 November 2011

Mahal???

Apa yg mahal???
xpe r mybe 4 taun li sekali dlm idup r...
(dialog kwan)
look..


this popcorn key..
walaupon sedap...
tp da jd my fvrt kn...
nampak msti nk bli
kn
lgi2 caramel..uhuhuh...
sedap hingga menjilat jari...
sekali byr nk tergagah mulut nasib baik xda lalat...hahahha
nk bli bawa r money 50+...
lau saiz besar r..ni kecik jek
mmg r mahal kat Klcc
mengidam nk mkn KFC..
tp diorg kata cas mahal...
so cancel r nk mkn...hehehe
walaupon sedih xdpt mkn smpai sekarang ni...
tggu lik yp r...
so bedal jek r apa yg ada...sambil mkn roti
dan aym goreng...
kita org tgok pemandangan ini


eehhmmm...
da nk maghrib rupanya...
solat r...hehe

Lawatan..

Bermula r gi lawatan dengan gelaran ajk pengangkutan...
hahahha..
Mne lagi
Ke Kompleks Kraf,KL..
ehhmm...disebabkan saya suka seni 
so...
hanya kaki ini melangkah ke tempat ini


tinggal r saya sorang...
dan berpecah r dr geng2
coz diorg xminat...tpi sya minat...
jom...
lihat apa yg saya dpt dri s2...


realkan..
time masok tmpt 2 bru nk petik makan
rupa2nya...da tipah tertipu..hahahha

Syyyhhh....
Silent plz..
or off kn phno anda ye...

 
  anak2 burung nk tido r... 
jgn kaco nati mak dye marah


rasa mcm da menyelam jek kat dasar laut ni...
look...jumpa..penyu r..

hah..tadi fauna sekarang flora pulak...
ehmm..cantikn...
bukan mudah tok hasilkn satu seni
cuba pikir...
apakah perhargaan yg mereka dpt???

Lagu or surat cinta???

lihat r wajahku
dgn bersaksikan cinta
ditemani dgn penuh doa...
sebut namamu terukir merdu 
tertulis 
dalam sejadah cinta  
tetapkan pilihan sbg teman kekal abadi
dihingga akhir zaman 
istaqarah cinta memanggilku
ku mohon pertunjukmu
tggu
satu pilihan...


bersaksi cinta diatas cinta
dlm alunai tasbihku ini 
merekah hati yang tsembunyi
berteman sunyi penuh doa..
ikhlas dari hati nurani




CIk Wiwi....to= kaMOO


sambut lah salamku sebagai temanmu
dalam istiqarah cinnntaa..





Monday, 28 November 2011

Purple..

Why purple???
nape semua purple colour ni..
gi class kai baju purple colour..
wah...cantiklah awa pakai colour purple
Atas bawah purple colour..
almari penuh dengan baju purple colour
gi mana2 purple colour...
Apa yang menariknya purple colour sehingga everthing 
 purple colour termasuklah blog...uhuhuhu..
bcoz...Purple....


Purple is the color of good judgment. 
It is the color of people seeking spiritual fulfillment. 
 if i surround myself with purple i will have peace of mind. 
Purple is a good color to use in meditation.
Purple has been used to symbolize magic and mystery, as well as royalty. 
Being the combination of red and blue, the warmest and coolest colors, purple is believed to be the ideal color..
that mean lah i like purple colour but...
as u knw my heart vry close with colour blue..but dono why i like this purple colour maybe this true...
i will have peace of mind,
maybe I is a mystery for everything
 I do no why if I want to share my problem I can not do this but not this person 
Coke Sundae..
hahahahha
Who is person???
don't skip yea...
but this is continue...heheheh

Inspirasi

Assalammualaikum...

start dari minggu ni bermula lah kehidupan baru
saya sehingga dan seterusnya...

dari mengejar benda yg merugikan biar lah 
sy mencapai impian sebenar..

apakah impain saya???
setiap manusia msti ada impian tersendri..
tidak terkecuali sya..





impian???
Rumah
Kereta
family
sihat
keimanan

Yg mne satu pilihan saya untuk memenuhi semua impian 
tanpa perlu mengeluarkan kos...
rasanya tiada...
so,dari detik ini saya perlu fikir apa yg perlu buat
untuk mencapai semua itu
jadi...
saya kena fikir 
why?what?Where?When?How?
kenapa sya jejakkn kaki di menara gading itu untuk 
Apa yag perlu sya lakukan?adakah berfoya2 mungkin tidak..
jauhkan dari semua itu...
Dari setapak melangkah dengan perlahan2..saya ingin menjadi insan yg bererti kpd ke2 ibubapa ...
bukan menghancurkan harapan mereka...
walaupon bukan menjadi seorg doktor,peguam, dan arkitek 
tp mereka akan bangga apabila melihat anaknya mendapat segulung ijazah
susah ke sya perlu buat bergitu...
tidak jika saya berusaha dri sekarang...


ini dari inspirasi dari perkahwinan ank lecturer..
cemburu melihat bertapa gahnya perkahwinan mereka
hahahahh...
itu yg tercetusnya impian bila ada inspirasi
itulah realiti kehidupan 
kita yang memilih kehidupan kita bukan orang lain..
fikirkan lah...



Sunday, 27 November 2011

final exam....

Cepatnya masa berlalu....
tup..tup...
dah nk final exam...
ops....rupa2 mula 4 ari bln bukan 3 tau...
sorry...td salah gok...heheheh

LOOk my exam schedule...
4/1/12-Pemakanan (2.30 pm)
5/1/12-P.Ekonomi (2.30 pm)
9/1/12-Rekaan Fesyen Pakaian (9 am)
11/1/12-Kaunseling keluarga dan keibubapaan (2.30 pm)
12/1/12-Pembangunan Sahsiah (2.30 pm)
13/1/12-Wacana Akademik Bahasa Melayu (9 am)

byk time petang dr pagi ni...nasib baik xda exam olahraga
lau x...
exam kat tgh padang kot...
hahahahha
da bis exam nk wat pe erk...???
lik or gi ss2 tmpt tok releasekn tension..
??????????
lom tau agy lau da tau sy akn infrm kn key..
disini shja lah yg dapat sy coretkan tok 
"AWAK"
hahahahha...
GUD luck for yr test tomorrow key...
dnt sterss

Saturday, 26 November 2011

Kolej saya...

??????????


teng...teng...
ni lah kolej kediaman saya...kolej Harun Aminurrashid
ad 9 tingkat saya dok di  blok 3 aras 6...no bilik
hanya saya yg tau..hehehhehhe




Hah..dari sini barulah sudut pandangan saya dapat lihat....coz

rumah saya bertentangan dengan kolej lain...hehehheh
special tempatnya...



 

Pandangan yang saya suka lihat mcm tempat ni lah lau rasa tension nak terjun bangunan xleh wat mcm 2
so, hanya melihat keindahan tuhan dapat mendamaikan
hati saya yg ngah hot kononnya lah..heheheh
tgok bukit2 tu....



lau saya dekat ditempat 2 bertapa bertuahnya saya merasai keembunan pagi dgn rintitan kabusnya
wah ayat sastera da dtg....da lama tinggalkan sastera...
maaf Cg Maheran...

semua pic 2 diambil time slps ujan...
rasanya kot...hehehehe
pulak 2 mik pic kat bilik hsmate
maknnya bilik saya kat sebelah mana????


Monday, 21 November 2011

who???

Andai sy menjauhi dari dri kamoo ingat sy tdk bermaksud ingin berpisah dgn kamoo....
mungkin ia sekadar sementara...
jika andai berlaku sebergitu...
ingat sya akn mengingati drimu walaupon sya jauh dari kamoo...



hayati r...
siapalah saya di hati kamoo...


Semoga hubungan terjalin erat walaupon andai kamoo sudah ada yg berpunya suatu hari nati...


ingat r hubungan kita sebagai saudara islam...walaupon bukan dari darah daging yang sma....


namun kamoo perlu tahu sya rindu kamoo...



TQ atas segalanya.....


Sunday, 20 November 2011

Mood????

Nape tah sjk dri ari jumaat lg rsa mcm diri ini lemah sgt sehingga jika sesorg berkata2 or msj...membuatku terasa dgn statemntnya itu sehingga ku menitiskan air mata...
walaupun ia sbg lawak or...




adakah air mata ni menunjukkan kegembiran or kesedihan???
mungkin juga....tp sesiapa xkn tahu disebalik air mata itu...
ia ibarat dlm kehidupan sya...


Xtau kenapa rasa dri ini sgt kerdil di mata org...sehingga mrsakan ku xlyk dlm kelompok itu...

Thursday, 17 November 2011

Public speaking

Tips pemilihan pakaian
~Segi empat bujur
Wanita ini mempunyai garis pinggan yang kecil atau tiada langsung.  Bergantung kepada berat badan atau ketinggian masing - masing, keseimbangan badan mampu diraih dengan menggunakan pakaian berlapik bahu, pemakaia vest, jaket atau fabrik lembut untuk pakaian bahagian atas
~Berlian (Diamond shape)
Bentuk berlian dikategorika untuk wanita yang mempunyai perut atau pinggul yang
Agak besar daripada bahagian dadanya.  Untuk menampakkan bentuk badan seakan  kurus perlu mengenakan aksesori leher yang labuh, pakaian bercorak sederhana, warna gelap atau gaun tanpa pinggang dan vest terbuka.
~Bujut telur (Rounded shape)
Mereka yang mempunyai bentuk badan bujur telur perlu memilih pakaian yang mempunyai garis leher V, corak garis menegak, corak sederhana daripada motif geometri ataupun warna asli daripada gelap hingga sederhana.  Sebagai tambahan, mereka boleh mengenakan kasut bertumit sederhana tinggi, skirt yang labuh di bawah paras lutut ataupun memakai aksesori yang berwarna-warni untuk mengalih perhatian.
~ Hourglass
Bentuk Hourglass diandaikan sebagai bentuk badan yang sempurna. Wanita yang mempunyai bentuk badan seperti ini memiliki ukuran dada dan pinggul yang agak sama. Sementara ukuran pinggangnya lebih kurang 25 sentimeter (10 inci) lebih kecil daripada dada atau pinggulnya. Mereka yang mempunyai bentuk badan seperti itu sesuai dengan apa saja pakaian. Membeli-belah cukup mudah untuk mereka.
~ Segi tiga terbalik (Inverted triangle shape)
Bentuk badan seperti ini juga yang kedua paling diimpikan oleh wanita. Bahagian atas badan lebih besar daripada bahagian bawah.
Untuk menyeimbangkan bentuk badan itu, mereka harus memilih skirt bergaris A, tekstur yang garang, corak bergaris mendatar serta seluar labuh. Atau meminimumkan bahagian atas badan dengan mengenakan blaus berkolar luas, corak bergaris menegak dan tekstur fabrik halus.
~ Segi tiga (Buah pir/Triangle shape)
Bentuk badan yang biasa dimiliki oleh wanita. Bahagian pinggul lebih besar daripada dada. Wanita seperti itu perlu mengenakan pakaian yang mempunyai pelapik bahu, ia adalah aksesori penting mereka. Selain itu warna gelap termasuk hitam adalah sesuai pakaian untuk bahagian bawah seperti skirt atau seluar.



                

coursemate

Perjuangan seangkatan menempuh 4 tahun...
pelbagai ragam akn ditempuhi,susah senang bersama walaupun kadang2 susah ketemu...



sepetkan mata lagi...pic control ayu..
hahaha~~


pengambilan pic asyik tergendala disebabkan mslh teknikal...akhirnya berjaya jgk pic diambil...

Wednesday, 16 November 2011

Tasik Proton City,Tanjong Malim,Perak..

Keindahan semula jadi..






Terpesona melihat keajaiban yang Maha Berkuasa


my cute bag...

Kawan2 blik cuti devaapali aku di kampus menghempas pulas selama 2 weeks untuk menghasilkan satu beg walaupun amat menyeksakan ...



dengan tiada skill dlm mmbuat beg...akhirnya ku dpt jga mencipta beg tersendiri...


Permulaan mmg susah bgiku namun atas kecekaln untuk menghabiskn sulaman dan jahitan beg ku gagahkan dri ku untuk membuatnya...


walaupun bab menyulam 2 mencabar keegoanku...sehingga jarum sulamku patah...

Designer????



Permulaan mencorak hidup dengan melakar gambar untuk menghasilkan sehelai baju...(amazing)


 kekok melukis....







Walaupun percubaan gagal dalam penghasilan karya yang sempurna ...kerjasama kawanku amat ku hargai....



perbandingan pic ni....

walaupun ada kecacatan...hahahha..



Tuesday, 15 November 2011

My life..

Kepayahan menempuh dugaan hidup dgn diselangi pahit manis membuatku cekal untuk memperjuangkan sisa hidup ini dgn kali terakhir...(wah ayt xmcm dramatik tol)
apa2 pon hidup mesti diperjuangkan jgn mengalah disebabkan perkara remeh...(leh caya ke ni)..Tepuk dada tanya selera..


hehehe...penat berjln dri kls ke????
berlumba-lumba untuk mendapat tempat teratas...

kelatahanmu mencuit hatiku..

my comel....

Nama sya MOhamad Hazim Nasuha...


da 1 tahun saya ni...jln masih terkedek2..
0ooowww...my cousin...miss u..